Goede doelen halen 800 miljoen op
Dat staat in de jaarcijfers van het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF). De uitgaven van decharitatieve instellingen aan goede doelen groeiden met 3 procent tot 1,8 miljard euro.
Volgens het CBF stegen de opbrengsten van alle vormen van eigen werving, behalve bij denalatenschappen die met 22 miljoen euro terugliepen (naar iets meer dan 208 miljoen). De goededoelen zagen hun inkomsten uit beleggingen met 70 miljoen euro dalen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe grootste inkomstenbron uit eigen werving waren giften, schenkingen, donaties encontributies, bij elkaar goed voor 481,5 miljoen euro. Via mailings kwam in 2002 140 miljoen eurobinnen, ongeveer 10 miljoen meer dan in het jaar daarvoor. In de cijfers zijn gegevens van 441 instellingen verwerkt, waarvan er 171 een keurmerk hebbenvan het bureau.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid