Overslaan en naar de inhoud gaan

Goede doelen halen 800 miljoen op

Goede doelen hebben vorig jaar bij eigen wervingsacties ongeveer 800 miljoen euro opgehaald. Dat was bijna net zoveel als in 2001.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat staat in de jaarcijfers van het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF). De uitgaven van decharitatieve instellingen aan goede doelen groeiden met 3 procent tot 1,8 miljard euro.

related partner content for mobile comes here

Volgens het CBF stegen de opbrengsten van alle vormen van eigen werving, behalve bij denalatenschappen die met 22 miljoen euro terugliepen (naar iets meer dan 208 miljoen). De goededoelen zagen hun inkomsten uit beleggingen met 70 miljoen euro dalen.

De grootste inkomstenbron uit eigen werving waren giften, schenkingen, donaties encontributies, bij elkaar goed voor 481,5 miljoen euro. Via mailings kwam in 2002 140 miljoen eurobinnen, ongeveer 10 miljoen meer dan in het jaar daarvoor. In de cijfers zijn gegevens van 441 instellingen verwerkt, waarvan er 171 een keurmerk hebbenvan het bureau.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in