Overslaan en naar de inhoud gaan

FunX in aanvullend luisteronderzoek NLO

De eerste luistercijfers van FunX worden in mei bekend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van FunX worden binnenkort alsnog officiële luistercijfers bekend. Het gaat daarbij om aanvullend onderzoek onder auspiciën van het NLO. Dat zegt directeur Jan Westerhof, directeur Audio bij de NPO, tegen Adformatie. In april wordt dat onderzoek gedaan en in mei komen de eerste resultaten naar buiten.

Kamerlid Ton Elias had onlangs Kamervragen gesteld aan de staatssecretaris van OCW over de nu niet-openbare luistercijfers van FunX. ‘Wat bent u van plan te doen aan het niet openbaar maken van de luistercijfers van FunX?’, was één van zijn vragen. Hij stelde die vragen naar aanleiding van een artikel in Broadcast Magazine.
Westerhof: ‘Het stuk suggereerde dat wij de luistercijfers bewust achterhouden, omdat ze zouden tegenvallen. Dat is zeker niet het geval. Wij vinden het juist heel belangrijk om van de zenders in ons portfolio te weten wat ze doen. Daarnaast is het een belangrijk instrument als het gaat om programmeren en we moeten ook verantwoorden wat we met belastinggeld doen. Feit is dat het tot nu toe lastig is geweest om FunX mee te laten lopen in het officiële luisteronderzoek.’

In het voormalige het Continu Luister Onderzoek zaten nauwelijks stadsjongeren tussen de 9.000 ondervraagden, waardoor het onderzoek voor FunX weinig relevant was. De voormalige FunX-directeur Willem Stegeman was daar kwaad over, omdat de zender reclame-inkomsten mis zou lopen. FunX kwam met een eigen luisteronderzoek, maar dat werd door de reclamemarkt niet serieus genomen.

Westerhof: ‘Bij de komst van het nieuwe onderzoek NLO zijn we gaan praten, onder meer over verbetering van het panel, maar we kwamen er niet uit. Uiteindelijk is er een oplossing gekomen en wordt de FunX-doelgroep nu op een andere manier benaderd, in een aanvullend onderzoek voor FunX onder auspiciën van het NLO.’

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in