Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook tegen marketeers: ‘Verwacht minder bezoekers op je bedrijfspagina’

Merkt u dat het bezoek op uw Facebookpagina afneemt? Dat zou kunnen betekenen dat uw content minder mensen bereikt dan vroeger. Distributie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Facebook waarschuwt marketeers dat het organische bereik van hun bedrijfspagina’s steeds minder zal worden. De oplossing volgens Facebook: betaal voor je bereik.

related partner content for mobile comes here

Facebook zegt geen concrete veranderingen in zijn news feed-logaritme te hebben doorgevoerd, maar vertelt wel tegen adverteerders dat hun gewone status-updates steeds minder mensen gaan bereiken.  ‘De laatste maanden hebben we vaker gesprekken met klanten over afname van de organische distributie in News Feed. Dit komt door een grotere competitie, en omdat er meer gedeeld wordt’, aldus een woordvoerder van Facebook tegen CNET.

Het organische bereik zou met 1 a 2 procent zijn gedaald. Ook als je bezoekers een opt-in hebben gegeven om updates te ontvangen.

Facebook zelf zegt dit soort percentages niet te kunnen geven, omdat het bereik varieert per pagina en per posting. Maar, zo vult de Facebookwoordvoerder aan: ‘Zoals bij andere media ook het geval is… als bedrijven willen dat mensen hun content zien, is betaalde advertising altijd de beste strategie.’

Dus: als je betaalt, krijg je meer bereik. Facebook’s reactie hierop: veranderingen die we doorvoeren in News Feed zijn altijd in het belang van de Facebookgebruiker.

Bron: CNET

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in