Overslaan en naar de inhoud gaan

Eerste resultaten: E-business maturity benchmark

Zoals reeds eerder op Marketingfacts te zien was, is op 19 augustus de eerste E-business maturity benchmark van start gegaan in opdracht…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zoals reeds eerder op Marketingfacts te zien was, is op 19 augustus de van start gegaan in opdracht van het bedrijf Atos Consulting. Inmiddels hebben ongeveer 200 managers meegewerkt aan het onderzoek. Begin deze week kreeg ik wat eerste resultaten tot mijn beschikking.

related partner content for mobile comes here

Afstudeerder Philip Konings heeft de afgelopen maanden op basis van het gekeken naar de factoren die een bedrijf stimuleren om verder volwassen te worden. Deze factoren zijn opgedeeld in interne en externe factoren. De factoren waren van te voren bepaald door middel van gesprekken met E-Business managers en consultants en op basis van bestaande literatuur over innovaties. Het onderzoek heeft tot op heden een aantal interessante resultaten opgeleverd, die ik hieronder even kort heb samengevat.

- Management commitment blijkt essentieel voor
het succes van E-business binnen een bedrijf.
- Een klantgeoriënteerde aanpak door de medewerkers
is van groot belang bij het integreren van E-business
in de bedrijfscultuur.
- Bedrijven vinden E-business voornamelijk belangrijk
omdat klanten of klantgroepen dit eisen, en omdat
de concurrenten het ook doen.
- E-business heeft geen negatieve invloed op de
organisatiecultuur. De angst dat holle organisaties
(wel de middelen, niet de cultuur) zouden ontstaan
lijkt echter NIET ongegrond. Holle organisaties belemmeren de adaptatie van E-business.

Binnenkort wordt ook een whitepaper gepubliceerd, waarin meer organisatorische eigenschappen en de daadwerkelijke benchmarks voor verschillende industrieën besproken worden. Ik ben benieuwd! Meer info is te vinden!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in