DYANNE+: C&A's nieuwste kledinglijn voor vollere vrouw
Binnen in de winkel zag ik rekken vol met donkere, nette kleding in grote maten. Aan de zijkant hing een groot bord met daarop: DYANNE+.
Ik zag diverse verkoopsters in groepjes bij elkaar staan te kwebbelen. Iets wat ik vaak bij Albert Heijn zie, maar het was nieuw voor mij in C&A. Er hing een beetje een opgewonden sfeer.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisToen ik met mijn sokken in de rij bij de kassa stond vroeg een klant voor mij aan de caissière of het druk was geweest. 'Nou en of!', zei ze. 'Het zag zwart van de mensen!'
Toen viel het muntje. DYANNE+ is geen nieuw eigen C&A-merk, maar een nieuwe kledinglijn van imagostyliste Dyanne Beekman.
De styliste was hoogstpersoonlijk langsgekomen om haar kledinglijn voor de vollere vrouw te presenteren. Ik had de happening op 30 minuten na gemist.
Thuisgekomen, vond ik het ANP-bericht erover in mijn inbox en bleek de caissière niet te hebben overdreven:
'Een uur nadat vrijdag de deuren van de C&A-vestiging aan het Damrak in Amsterdam openden waren de eerste kledingstukken uit de nieuwe DYANNE+ collectie al uitverkocht. "Plunderen kan ik het net niet noemen, maar het ging heel erg hard", aldus een woordvoerster van de winkelketen.
'Ook in de andere 120 vestigingen ging de nieuwe collectie vrijdag in de verkoop, maar in Amsterdam liep het storm omdat de styliste daar zelf aanwezig was. Veel vrouwen waren speciaal naar die winkel gekomen voor kledingadviezen en tips van Beekman.
'De nieuwe collectie is sinds donderdagavond al te koop via de website van Wehkamp. Binnen 24 uur behaalde het postorderbedrijf een recordomzet met de verkoop van mode via de webwinkel.'
Gelukkig had C&A heel veel ingeslagen, er hing nog voldoende aan de rekken ;-)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid