Overslaan en naar de inhoud gaan

Wal-Mart's smaakmakers bloggen nu echt

Eerder berichtte ik over missers in de blogosfeer van Amerika's nr. 1 warenhuis Wal-Mart. Zo introduceerde Wal-Mart's PR-bureau Edelman…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wal-Mart's inkopers bloggen nu schijnbaar zonder interne censuur over de producten die zij inkopen, meldt de NY Times. De commentaren van deze inkopers, die worden gezien als smaakmakers en experts op hun terrein, zijn niet mals? Op Wal-Mart's weblog werd Microsoft's besturingssysteem Vista 'een zak chips' genoemd en de laatste Star Wars film 'een debacle'.

related partner content for mobile comes here

Een interessante ontwikkeling binnen een strikte bedrijfscultuur waarin het accepteren van een kop koffie van een leverancier al tot ontslag kan leiden. Het lijkt alsof Wal-Mart zichzelf hiermee in de voet schiet, maar het tegendeel is waar. Slechte producten worden ook afgebrand op andere sites en blogs, dus als Wal-Mart's inkopers daar positief over schrijven verspelen zij hun geloofwaardigheid. Bewaken en behouden zij echter hun geloofwaardigheid en schrijven zij positief over een product, dan zal dat resulteren in hogere verkoopcijfers.

Wat mij betreft revancheert Wal-Mart zich hiermee in de blogosfeer en geven zij het goede voorbeeld op het gebied van corporate blogging

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in