
Reclamebureau Etcetera en Coosto hebben het social media-verkeer in Nederland rond de Super Bowl in kaart gebracht. Ondanks het nachtelijke tijdstip van de wedstrijd waren er toch 6.100 Nederlanders actief tijdens de NFL-finale. In totaal verstuurden zij 21.357 berichten over de Superbowl, waarvan bijna zevenduizend tijdens de wedstrijd zelf.
Met 1940 berichten was Budweiser‘s 'Lost Dog' de meest besproken commercial. Volgens Ben Imhoff, creatief directeur bij Etcetera, past dit bij de Nederlandse reclamesmaak. 'In Nederland doen commercials waarin dieren de hoofdrol spelen het gewoon goed. Kijk maar naar de meest recente editie van Gouden Loeki, waarin bij drie van de vijf beste Nederlandse commercials dieren centraal staan.'
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensDe top-5 van meest besproken commercials in Nederland bestaat naast Budweiser uit T-Mobile, Victoria’s Secret, Universal Studios en Nissan. Het Nederlandse sentiment rondom de Superbowl-commercials was zeer positief (77%).
Budweiser | Lost Dog
2015 Budweiser Super Bowl Commercial “Lost Dog” | Budweiser #BestBuds
T-Mobile | #KimsDataStash
#KimsDataStash | T-Mobile Commercial
Victoria's Secret
The OFFICIAL Victoria’s Secret Commercial from Superbowl XLIX
Universal Studio's | Despicable Me prequel
Minions Official Super Bowl TV Spot (2015) - Despicable Me Prequel HD
Nissan | With Dad
Nissan 2015 Super Bowl Commercial | “With Dad”
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee