Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit is de grootste marketingontwikkeling volgens Klaas Weima

Welke ontwikkeling bepaalt de komende jaren de richting van marketing? 5 experts geven hun mening in een serie.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

AI


Alle media worden digitaal en zullen convergeren, waardoor seamless advertising experiences ontstaan. Dat geldt voor televisie (streaming, on-demand, OTP-diensten), kranten en tijdschriften (Blendle, apps, kiosks), radio (DAB+, webradio) en outdoor media (narrowcasting, led display). Door de volledige digitalisering zal reclame grotendeels data- en performance-gestuurd gaan worden.

related partner content for mobile comes here

Alle reclameruimte zal op veilingbasis realtime worden aangeboden aan de hoogste bieder. En waar verder iedereen het over VR heeft, zie ik artificial intelligence als grootste marketingtrend van de toekomst.

Overal in terug

AI komt nu al overal in terug, denk de aan de zoekresultaten van Google en de autopilotfunctie van de Tesla. Echter, AI en deeplearning algoritmes zullen ook gemeengoed worden in marketing en marketingbeslissingen. Denk aan het de juiste prijsstelling, insights, formatkeuze, productdesign, etc. Creativiteit blijft echter voorbehouden aan de mens en niet computers.

Klaas Weima is directeur Energize

Eerdere afleveringen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in