Overslaan en naar de inhoud gaan

De grote uberPOP Marketing Actie

Hoe Uber de media inzet om een dag lang in de picture te zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uber heeft als geen ander door hoe ze de media in kunnen zetten om hun dienst(en) onder de aandacht te krijgen. Elke keer als een stad het heeft over het verbieden van Uber schiet het aantal geregistreerde Uber gebruikers in die stad als een gek omhoog. Zo ook maandag toen Uber hun nieuwste dienst "uberPOP" aankondigde. Zoals Uber het zelf omschrijft:

related partner content for mobile comes here

"Een nieuwe optie in de Uber app waarmee je een voordelige rit kan bestellen bij een particuliere bestuurder."

Je kon maandag geen journaal aanzetten, krant of nieuwssite lezen zonder iets mee te krijgen over de nieuwe dienst van uber en wat iedereen daar wel niet van vond. De taxi industrie is op zijn zachts gezegd "not amused" en noemt het (wederom) oneerlijke concurentie. heeft al aangegeven dat ze hard zullen optreden tegen uberPOP met boetes voor de bestuurders oplopend tot €4500,-. Uber heeft daarop weer aangegeven gewoon door te zullen gaan met de "proef" zoals ze uberPOP op dit moment bestempelen. Neelie Kroes, vervend voorstander van initiatieven als Uber was in ieder geval .

Het is bepaald niet makkelijk om een app zo in de markt te zetten dat deze opgemerkt wordt door een groot publiek. Er komen dagelijk immers duizende nieuwe apps bij. De manier zoals Uber het aanpakt is niet voor iedereen weggelegd. Maar ze geven wel een goed voorbeeld hoe je met slimme copy en timing veel aandacht kunt genereren.

Maarten Keswiel verwoorde bovenstaande denk ik het beste.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in