Overslaan en naar de inhoud gaan

Jump maakt Rotjeknor-h-a-h-krant voor Coca-Cola

INTERVIEW Jump Communicatie maakt een Coke-branded huis-aan-huis krant die maandag wordt verspreid. Speciaal voor Rotterdam.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ter ondersteuning van de Share a Coke-campagne maakte Jump Communicatie speciaal voor Rotterdam een huis-aan-huis-krant (van idee en concept tot en met uitwerking). Het gaat om een test waarbij gemeten zal worden in welke mate de toevoeging van het middel ‘huis-aan-huis’ het campagneresultaat positief beïnvloedt. Ernst-Jan Smids, medeoprichter van Jump Communicatie licht toe.

related partner content for mobile comes here

Waarom een h-a-h-krant c.q. –folder voor een FMCG-artikel als Coca Cola?
‘In deze periode loopt de massamediale Share a Coke campagne. We gaan nu testen in hoeverre het middel h-a-h van additionele waarde is. Dat doen we in Rotterdam waar de krant aanstaande maandag, dus midden in de campagneperiode, verspreid wordt.’

Waarom in Rotterdam?
‘Gekozen is voor een grote stad en het hoofdkantoor van Coca Cola is daar gevestigd.’

Hoeveel exemplaren worden verspreid?
‘Ruim 200.000.’

Waarom verwacht je dat de consument dit zal aanspreken?
‘Coca Cola is een van de meest geliefde merken van de wereld. De folder is een nog niet eerder vertoond merkstatement dat specifiek voor Rotterdam is gemaakt. Het is entertaining maar ook activerend en informerend. En valt nu daadwerkelijk in huis.’

Wat wil je dat de consument gaat doen naar aanleiding van de folder?
‘Merkbaar meer rumour rond de share a coke campagne. Merkbaar effect in de social media en sales.’

Je gaat meten in hoeverre het iets toevoegt aan het campagneresultaat. Kan je uitleggen hoe die meting precies wordt uitgevoerd?
‘In de week van verspreiding en de week erna zal je ten opzichte van de huidige resultaten dus een lift moeten zien. Dat kan gemeten worden bijvoorbeeld bij de Pathé bioscopen, de ingeleverde bonnen, de Facebook reacties, de omzetten in retail.’

Het is een test, dus bij gebleken succes… Parijs/London/New York? (Of eerst Amsterdam?)
‘Daar hebben we het nog niet over gehad.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in