Overslaan en naar de inhoud gaan

CRN achter plan KLO

Het vorige week gelanceerde voorstel van KLO (Kijk- en Luisteronderzoek van de Publieke Omroep) om het tv- en radio-onderzoek te bundelen,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door de kosten in verhouding te delen is een snellere introductie van de nieuwe elektronische onderzoeksmethode mogelijk, waardoor er meer ruimte ontstaat voor het aantal participanten in het radio-onderzoek.

related partner content for mobile comes here

Op dit moment is het aantal beschikbare posities voor radiostations in het dagboekje vol, waardoor uitbreiding van het aantal commerciële regionale radiozenders binnen CRN onmogelijk is, meldt de verkoopmaatschappij. Ook voor nieuwe initiatieven zoals radio via internet, of een op allochtonen gericht station als FunX is in het huidige onderzoek geen ruimte beschikbaar.
Jan Lagrouw, algemeen directeur CRN: ‘Het kan niet zo zijn dat we in een technologisch supertijdperk waar alle radiobestedingen zijn gekoppeld aan computerdata bij de mediabureaus, de verdeling van miljoenen euro baseren op het invullen van een dagboekje. De enige groep die daar serieus tijd voor heeft zijn 60-plussers. Bovendien is het bijna beschamend dat ik tegen potentiële CRN-zenders moet zeggen dat dit niet mogelijk is omdat er geen ruimte is in het dagboekje.’

Eind dit jaar gaat een proef van start met drie meters die via elektronische signalen registreren naar welk radiostation een respondent luistert. Resultaten komen in de loop van volgend jaar beschikbaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in