Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument van het jaar

Na recente prijzen als Coq d'Honneur, Buzz Award, Commercieel Manager van het Jaar, Tijdschrift van het Jaar, Website van het Jaar en de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als 2006 ons iets heeft geleerd dan is het wel dat dit het jaar van de consument was. Deze voor velen onzichtbare partij bepaalde niet alleen onze resultaten onderaan de streep maar ook ons imago. Belangrijke beïnvloedingsinstrumenten (tja, marketinginstrumenten kunnen we het toch niet noemen in deze context?) in de handen van de consument waren user/consumer generated content en word-of-mouth, met weblogs en sites als YouTube als belangrijke media hierbinnen. Veel merken zijn hier het afgelopen jaar flink door de mangel gehaald en crisiscommunicatie stond plotseling weer hoog op het activiteitenlijstje van diverse PR/communicatiemanagers. Voor andere merken, zoals Mentos van Perfetti van Melle, pakte dit juist positief uit.

related partner content for mobile comes here

Omdat ik verwacht dat deze trend zich in 2007 zal voortzetten stel ik voor een 'Consument van het Jaar' award in het leven te roepen. Een award die merken laat beseffen wat de invloed van de consument is. De winnaar hiervan is de consument die aantoonbaar de meeste invloed (positief of negatief) heeft gehad op één of meerdere merken. Wie durft?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in