Campagne wijst jongeren op verbod alcohol
De campagne is bedoeld om jongeren en hun ouders te informeren over de maatregel uit de nieuwe Drank- en horecawet. Jongeren onder de 16 jaar zijn vanaf 1 januari strafbaar als ze op straat, in een park, een stationshal of een andere openbare plek alcohol bij zich hebben.
Staatssecretaris Martin van Rijn van VWS geeft het startschot voor de campagne. Jongeren die betrapt worden, kunnen straks een boete krijgen van 45 euro.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaEr verschijnen advertenties in dagbladen en op internet. Op Facebook wordt vanaf 20 december een speciaal ontwikkeld spel ingezet. Na Kerstmis verspreiden supermarkten flyers.
In het regeerakkoord staat dat de leeftijdsgrens voor verkoop en bezit van alcohol verhoogd wordt naar 18 jaar.
Na de Kerst pakken alle supermarkten groot uit met de verspreiding van miljoenen flyers. Deze zijn ontwikkeld in samenwerking met het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel. Het Trimbos-instituut heeft allerlei materialen ontwikkeld voor professionals. Gemeenten, GGD-en en instellingen voor verslavingszorg gebruiken de materialen om ouders en jongeren te informeren, bijvoorbeeld via scholen.
[Bron: ANP]
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid