Overslaan en naar de inhoud gaan

Bruto online bestedingen 52 miljoen

De bruto mediabestedingen op internet bedroegen het eerste halfjaar bijna 52 miljoen euro. De telecom/ict-branche adverteerde in de eerste…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vergelijkende cijfers met 2003 zijn nog niet voorhanden. BBC De Media en Reclame Bank registreert de cijfers. De internetbestedingen worden pas sinds 1 januari van dit jaar bijgehouden. De telecom/ict-branche besteedde 11 miljoen euro. De branches media en financiële dienstverlening volgen met respectievelijk € 9,6 miljoen en € 7,9 miljoen.

related partner content for mobile comes here

Microsoft is verreweg de grootste adverteerder op internet met 1,75 miljoen aan bestedingen in het eerste halfjaar. De softwaregigant is afkomstig uit de telecom/ict-branche, net als overigens twee andere bedrijven die in de topvijf van grootste online adverteerders staan: Telfort met 1,4 miljoen en KPN met 1,3 miljoen.

Retailers maken geen deel uit van de topvijf branches die adverteren op internet, maar postorderaar Gsmweb.nl is als retailer wel de op twee na grootste online-adverteerder met 1,4 miljoen. Bekende postorderbedrijven als Neckermann en Wehkamp besteden online ‘slechts’ 4000.000 euro. DSB Voorschotbank is verreweg de grootste online adverteerder van de financiële dienstverleners met 740.000 euro. ING en Rabobank volgen met beide ruim vier ton aan bestedingen.

Ruim driekwart van het advertentiebudget op internet wordt uitgegeven aan buttons, banners, skyscrapers (gezamenlijk 23 miljoen) en contentintegratie 18 miljoen).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in