Brisk Magazine verder als webportaal
Brisk Magazine startte in september 2005 als nieuwe titel in het managementsegment. Het blad verscheen in een tweewekelijkse frequentie in een oplage van 150.000 exemplaren. Tegenvallende resultaten hebben de directeuren Igor Fiselier en Ewald Smits doen besluiten de printuitgave stop te zetten en online verder te gaan.
Al meteen bij de start was er tweemaal juridisch getouwtrek rondom de naam van het blad, dat aanvankelijk Fast Forward zou heten. ‘Daardoor hebben we momentum verloren en bleek de adem te kort om in deze hoog competitieve markt een positie te veroveren’, zegt Fiselier. ‘Als er structureel onvoldoende inkomsten uit de advertentiemarkt worden gegenereerd, is het tempo van tweewekelijkse verschijning moordend.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaNu het hoge kostenniveau een gezonde exploitatie onmogelijk maakt, heeft het duo besloten de printactiviteiten per direct te staken. Smits: ‘De teleurstelling is enorm, maar ook dat is ondernemersschap.’ Het portaal, met 20.000 unieke bezoekers per maand en 10.000 gebruikersprofielen, maakt volgens hem wel een gezonde groei door.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid