Overslaan en naar de inhoud gaan

Brisk Magazine verder als webportaal

Forward Media stopt vanwege tegenvallende resultaten per direct met haar printtitel Brisk Magazine en gaat verder met het webportaal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Brisk Magazine startte in september 2005 als nieuwe titel in het managementsegment. Het blad verscheen in een tweewekelijkse frequentie in een oplage van 150.000 exemplaren. Tegenvallende resultaten hebben de directeuren Igor Fiselier en Ewald Smits doen besluiten de printuitgave stop te zetten en verder te gaan.

related partner content for mobile comes here

Al meteen bij de start was er tweemaal juridisch getouwtrek rondom de naam van het blad, dat aanvankelijk Fast Forward zou heten. ‘Daardoor hebben we momentum verloren en bleek de adem te kort om in deze hoog competitieve markt een positie te veroveren’, zegt Fiselier. ‘Als er structureel onvoldoende inkomsten uit de advertentiemarkt worden gegenereerd, is het tempo van tweewekelijkse verschijning moordend.’

Nu het hoge kostenniveau een gezonde exploitatie onmogelijk maakt, heeft het duo besloten de printactiviteiten per direct te staken. Smits: ‘De teleurstelling is enorm, maar ook dat is ondernemersschap.’ Het portaal, met 20.000 unieke bezoekers per maand en 10.000 gebruikersprofielen, maakt volgens hem wel een gezonde groei door.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in