Overslaan en naar de inhoud gaan

BMW's augmented reality-campagne voor de Z4

BMW en bureau Dare bedachten een augmented reality campagne ter ondersteuning van de nieuwe Z4 Roadster.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

BMW heeft een naam hoog te houden als het gaat om innovatieve online campagnes. Iedereen weet nog wel de korte serie online films -- die het automerk speciaal maakte voor internet, samen met een aantal bekende regisseurs en acteurs.

related partner content for mobile comes here

Deze augmented reality-campagne voor de Z4 Roadster is in feite een online doorvertaling van de above-the-line campagne van Amerikaans reclamebureau . Zuid-Afrikaanse performance kunstenaar liet een Z4 over een gigantisch canvasdoek rijden, waarbij verf op de achterwielen werd gespoten. De autowielen dienden op deze manier als kwast. De pay off: 'expression of joy'.

Bureau werd ingeschakeld voor de online vertaling. Al snel bedacht men dat augmented reality het beste geschikt zou zijn. Consumenten konden op deze wijze de nieuwe auto ervaren, zonder een bezoek aan de showroom te hoeven brengen.

De techniek voor deze AR-campagne komt van het Britse bedrijf , dat hiervoor de techniek MagicSymbol ontwikkelde.

Het concept: Consumenten kunnen, na installeren van de applicatie, zelf de auto uitproberen en customizen. Tevens kunnen ze –net als in de commercial- virtueel verfsporen maken op een zelf gekozen canvas, bijvoorbeeld hun bureau, woonkamervloer of terras.

Een demo is hieronder te zien:

De applicatie was te downloaden vanaf de -RTg5X1JP" title="Britse BMW-site">Britse BMW-site en werd ondersteund door een . Sinds de start in april hebben 1837 fans zich aangemeld.

Consumenten konden daarnaast een film maken van hun kunstwerk en uploaden op Youtube. Een voorbeeld:

Het Youtube-kanaal en de Facebook-groep moesten vooral buzz creëren rond de nieuwe campagne. Om bekendheid te genereren circuleerde er bijvoorbeeld een korte film op Youtube. Deze film werd in de eerste twee weken van de campagne 20.300 keer bekeken.

Daarnaast besteedde men budget aan een seeding-campagne (door het Britse ) en online rich media-uitingen waarin de demo-video was verwerkt. De applicatie werd ook gepromoot middels direct marketing en pr.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in