Overslaan en naar de inhoud gaan

Biermerk Oranjeboom komt in Belgische handen

Investeringsmaatschappij Gimv neemt United Dutch Breweries over.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het vierhonderd jaar oude biermerk Oranjeboom is in Belgische handen gevallen. De investeringsmaatschappij Gimv heeft de eigenaar van Oranjeboom, United Dutch Breweries overgenomen, De overname wordt gedaan samen met het management van United Dutch Breweries (UDB), dat Oranjeboom bezit. Er is geen overnamesom bekend gemaakt.

related partner content for mobile comes here

400 jaar oud

De Rotterdamse brouwerij werd opgericht in 1671 en kwam in 1967 in Britse handen, toen de productie van Rotterdam naar Breda werd verplaatst. In 2004 werd de brouwerij gesloten, de bierproductie werd sindsdien uitbesteed.

Prins Floris

Oranjeboom wordt nog altijd verkocht in meer dan honderd landen, en heeft bijvoorbeeld in Nepal een marktaandeel van zo&;n zes procent.  is vrijwel niet meer verkrijgbaar in Nederland. Het bedrijf heeft 45 mensen in dienst en realiseert een omzet van 77 miljoen euro.

De aankoop is voorbereid door prins Floris van Oranje, de zoon van Prinses Margriet. Hij leidt de Nederlandse afdeling van Gimv.


 


 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in