Overslaan en naar de inhoud gaan

ITV wil John de Mols Talpa Media, SBS blijft buiten de deal

De Britse commerciële televisiezender ITV voert exclusieve gesprekken met het mediabedrijf.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ITV bevestigde vanmiddag de interessse en onderhandelingen in een verklaring na aanhoudende speculaties in de media. &;Deze gesprekken kunnen wel of niet leiden tot een overname.&; ITV wil verder groeien en kijkt daarbij naar acquisities. 

Woordvoerder Thomas Notermans van Talpa bevestigt het bericht, maar geeft verder geen commentaar. 

Het werd al duidelijk dat Talpa Media een overnameprooi is. Er hadden zich toen al potentiële kopers gemeld voor een overname bij financieel adviseur Bank of America Merrill Lynch. 

related partner content for mobile comes here

Talpa Media zou 600 tot 700 miljoen euro waard zijn, maar een bedrag van meer dan 1 miljard euro zou ook nog kunnen als Talpa zijn winst verder weet op te voeren.

John de Mol heeft met Talpa Media een belang van 33 procent in SBS Broadcasting. SBS zou buiten de deal met ITV worden gehouden. werd duidelijk dat Discovery Communications van miljardair John Malone interesse zou hebben in SBS. Het is niet duidelijk hoe dat er nu voorstaat. Malone is bestuurder en grootaandeelhouder van Discovery en heeft onder meer Liberty Global, moederbedrijf van Ziggo/UPC. 

De interesse van ITV voor Talpa past in van verdere consolidatie van de (Nederlandse) tv-markt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in