Overslaan en naar de inhoud gaan

Bavaria introduceert nieuw logo via guerillamarketing

Achthonderd medewerkers van Bierbrouwerij Bavaria introduceren vandaag tijdens een grote landelijke actie een nieuwe uitstraling voor het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderdeel van het logo is een kompas dat wijst naar het zuiden. Dit kompas staat symbool voor de eigen koers van het familiebedrijf. Een driehoek met ronde zijkanten dient als verwijzing naar de drie broers Swinkels die het bedrijf in 1925 oprichtten.

related partner content for mobile comes here

Een paar jaar geleden had in diverse steden ook actieteams op de been die mensen vroegen wat voor bier ze in de ijskast hadden staan: ‘Geef ons die krat Heineken en je krijgt twee kratten Bavaria terug’. De actie was een groot succes en leidde volgens toenmalig directeur Peter Swinkels in sommige steden zelfs tot een vergroting van het marktaandeel van 30 procent.

Vandaag zijn de 800 eigen medewerkers met bussen het land in gereden, achtervolgd door vrachtwagens volgeladen met de nieuwe kratten. De teams startten vanochtend ook in Amsterdam, waar de kratten !">per boot over de grachten werden aangevoerd. De teams gingen met steekwagentjes de straat op, om elke krat van een willekeurig biermerk om te ruilen voor twee volle kratjes Bavaria.

Aan het eind van de dag rijden alle medewerkers weer terug naar Lieshout, waar vanavond in de fabriek een groot feest georganiseerd wordt voor personeel en 'kasteleins'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in