Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe slogan Rabobank: "Een bank met ideeën"

Rabobank heeft een nieuwe slogan. Op de website valt te lezen; "Rabobank. Een bank met ideeën. Dat is vanaf 1 oktober de nieuwe slogan van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Rabobank heeft een nieuwe slogan. Op de valt te lezen; "Rabobank. Een bank met ideeën. Dat is vanaf 1 oktober de nieuwe slogan van de Rabobank. De oude slogan 'Het is tijd voor de Rabobank' wordt niet meer gebruikt." In het verhaal blijkt dat de slogan is gegrepen uit het verleden, maar kijkt in de toekomst. Wat vinden we ervan?

related partner content for mobile comes here

Op een aparte wordt het idee achter de nieuwe slogan uiteengezet. Hier valt te lezen;

Mensen en hun ideeën

Meer dan tweeduizend jaar geleden kwam iemand op het idee om een stel platte stukjes metaal te stempelen en als ruilmiddel te gaan gebruiken. Dit idee leidde uiteindelijk tot het einde van de kralensnoer als betaalmiddel en was het begin van een indrukwekkende ontwikkeling tot de huidige financiële wereldmarkt. Door de eeuwen heen zijn op die manier vele ideeën ontstaan op het gebied van kunst, cultuur, politiek, wetenschap en het bedrijfsleven.

Het idee van de Rabobank

De Rabobank is ruim honderd jaar geleden opgericht met het idee om samen een bank op te richten, zonder aandeelhouders. Het idee van de coöperatie. Een ouderwets woord misschien, maar in feite actueler dan ooit. Want door samen te werken kan iedereen zich ontplooien zoals hij of zij dat wil. Daarnaast ondersteunen we ook talrijke lokale initiatieven, waarbij u als lid bovendien een belangrijke stem heeft via uw eigen Rabobank.

Samenwerken en samenleven

Het idee van samenwerken is niet alleen ons oudste idee, het is ook onze visie op de toekomst. Voor ons betekent samenwerken ook samenleven. Daarom investeren we in duurzame energie of microkrediet-projecten in Afrika en Azië. Samenwerken betekent voor ons ook: twee weten meer dan een. Daarom bouwen we aan een kennis- en relatienetwerk van zo'n drieduizend vestigingen wereldwijd.

Bouwen aan de toekomst

Ten slotte betekent samenwerken ook 'er voor elkaar zijn'. Want wij weten als geen ander dat een oogst wel eens kan mislukken. Wij zoeken altijd naar een oplossing, ook als het tegenzit. Natuurlijk zijn we eerlijk als iets echt niet kan, maar liever komen we er samen uit. Allemaal met het doel om u een stevig fundament, of laten we zeggen een voetstuk te geven om écht verder te komen. Dat is de gedachte. Dat is het idee.

Persoonlijk deed het me niet zoveel op het allereerste moment, maar na 5 minuutjes bezinning vind ik het toch zeer sterk. Een bank met ideeën. Pro-actief in de wereld staan, ondersteunen van (lokale initiatieven), stimulans voor ondernemerschap, samenwerken...ik voel het wel. Al moet ik zeggen dat ik 'Het is tijd voor de Rabobank' nog lekker even had aangelaten gezien de positie van de Rabobank in de crisis en het grote vertrouwen dat er heerst in de Rabobank ten opzichte van de andere banken.

Wat vinden we ervan?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Roelof Bouwman

Mijn oplossing van de rebus is: samen maatschappelijke impact maken is leefomgeving versterken

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in