Barometer duurzame groenten & fruit voor supermarkten
Supermarkten hebben steeds vaker de behoefte zich te onderscheiden door duurzaam te ondernemen, aldus Milieukeur (SMK).
Dit kunnen zij op verschillende manieren doen; door bijvoorbeeld zuinig met energie om te gaan en door duurzame producten te leveren.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisMaar doordat duurzaamheid zo divers is, is het voor supermarkten vaak moeilijk duurzaamheid in een boodschap naar de consument over te brengen, meent de stichting.
Mede hierom heeft SMK de Barometer Duurzame Groenten & Fruit ontwikkeld voor de agf-afdeling (aardappelen, groenten en fruit) van de supermarkt.
De Barometer biedt handvatten om duurzaam te ondernemen en dit te communiceren naar de kritisch klant.
De Barometer is ontwikkeld door SMK met inbreng/samenwerking van onder anderen: Stichting Natuur en Milieu, Max Havelaar, The Greenery, Milieudefensie en supermarktorganisaties.
De criteria zijn vastgesteld per 1 september en geldig voor een jaar. Zowel supermarktketens met filialen als zelfstandige vestigingen kunnen zich hiervoor aanmelden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid