Backed by self demand
Gisteren zat ik naar het Tv-programma DeWereldDraaitDoor van de VARA te kijken.
Aan het einde was er een kort optreden van de in eens door YouTube bekend geworden Nederlandse band Alamo Race Track.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe belangstelling voor het gestreamde nummer Black Cat John Brown (let wel: spontaan opgenomen en gepost) is welkom, want de band moet voor de Franse platenbaas bij voorkeur hoge verkoopcijfers waar maken.
Mijn oren spitsten zich toen de leadzanger in een gehaast vraaggesprek liet ontvallen dat het nummer de 160.000 hits ruim ontstijgt.
Onduidelijk is waar het vandaan komt maar zeker is dat het sneeuwbaleffect pas echt begonnen is bij na de eerste 50.000 downloads, zei hij laconiek. Helaas had Claudia de Breij geen zendtijd meer om de voor mij interessante vraag te beantwoorden, hoe je het magische punt van Backed by Popular Demand kunt bereiken en in de Top-10 van een van de meest bezochte websites ter wereld te komen.
Ik ga ervan uit dat hier inderdaad sprake is van een 'organische' groei van downloads. Alhoewel op verschillende weblogs er al lang discussies de ronde doen over het opkrikken van het aantal downloads van filmpjes, ook al zijn die noch boter noch vis.
(Black Cat John Brown is trouwens een lekker lazy nummer).
Heb je al wervelende footage op YouTube online staan?
Lees hier en hier hoe je je hitclip met of zonder muziek, live-optredens, je skateboardende schoonmoeder of Viral Marketing Actie, in de picture kan krijgen van liefhebbers van het bewegende beeld.
Let wel: fluctuaties in de score kunnen veranderen in de toekomst. YouTube is overigens niet blij met het continue refreshen van downloads.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid