Overslaan en naar de inhoud gaan

Baby boomers in social networks

Als baby boomers een profiel aanmaken in een social network, doen ze dat vooral om nieuwe persoonlijke contacten te maken, en oude…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

47 procent van de online baby boomers heeft een profiel op tenminste 1 social network, zo vond eMarketer. Het Amerikaanse onderzoeksbureau komt tot deze conclusie na analyse van verschillende onderzoeken over dit onderwerp.

related partner content for mobile comes here

De contacten van online baby boomers bestaan vooral uit familie, vrienden en collega’s, van verschillende leeftijden.

Boomers testen ook andere vormen van social media, denk aan Twitter, weblogs en vergelijkingssites. Maar heel erg enthousiast zijn ze er niet over. Slechts 10 procent van de online baby boomers twitterde in september 2009, en nog minder lezen of schrijven op een weblog.

49 procent laat zich bij een online aankoop beïnvloeden door een recensie of een aanbeveling, maar slechts 9 procent zegt te worden beïnvloed door iets dat ze lazen op een blog, of in een online community.

Boomers vinden tegenwoordig prima de weg online, maar ze verwarren hun internetgedrag niet met hun offline gedrag. Actief zijn in social networks is vaak een persoonlijke keuze, en wordt niet, zoals in andere leeftijdsgroepen soms gebeurt, gedicteerd door technologie.

Marketeers hoeven volgens eMarketer dus niet te verwachten dat boomers makkelijk fans of vrienden van hun merk worden. Toch moeten ze de boomers niet negeren, want ze zullen een negatieve ervaring met een merk zeker op een of andere manier laten merken.

Bron: eMarketer

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in