Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca Cola en Pepsi bouwen verschillend aan communities

De Coca Cola happiness-video op Youtube, waarin een cola-automaat een kantine vol studenten vermaakt met gratis flesjes, ballon-beestjes…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Internetbureau maakte de video in de kantine van St. John’s University. Iemand nam plaats in een speciale automaat en begon items uit te delen. De studenten werden gefilmd met een aantal verborgen camera’s.

related partner content for mobile comes here

Coca Cola gelooft heilig in het happiness-thema, en in de online aanpak. Zo moesten drie bloggers voor Coca Cola aan de slag; ze worden de wereld rond gestuurd om uit te vinden wat mensen nu gelukkig maakt.

De actie heeft de naam mee gekregen. De bloggers houden het publiek op de hoogte met postings, tweets en video’s op Youtube. De tour startte in Madrid, maar gaat ook langs Vancouver - als daar de Olympische Winterspelen in volle gang zijn. Maar het publiek kan ook een aantal bestemmingen zelf bepalen.

Concurrent Pepsi richt zich ook op de online community, maar op een andere manier: in de campagne geeft Pepsi online beloningen weg aan mensen met een goed idee.
De beloningen kunnen varieren van 5000 tot 250.000 dollar, Pepsi belooft dat het er miljoenen per maand zijn. Internetters kunnen online hun stem uitbrengen op het beste idee.

Pepsi koos dit jaar voor het eerst in 23 jaar niet voor een commercial tijdens de Super Bowl. Reden: het project was niet goed in 30 seconden uit te leggen, aldus een woordvoerder. Coca Cola kwam dit jaar juist wel weer terug tijdens de super Bowl, na 8 jaar afwezigheid.

Bron: Marketingvox

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in