Coca Cola en Pepsi bouwen verschillend aan communities
Internetbureau Definition 6 maakte de video in de kantine van St. John’s University. Iemand nam plaats in een speciale automaat en begon items uit te delen. De studenten werden gefilmd met een aantal verborgen camera’s.
Coca Cola gelooft heilig in het happiness-thema, en in de online aanpak. Zo moesten drie bloggers voor Coca Cola aan de slag; ze worden de wereld rond gestuurd om uit te vinden wat mensen nu gelukkig maakt.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe actie heeft de naam ‘Expedition 206’ mee gekregen. De bloggers houden het publiek op de hoogte met postings, tweets en video’s op Youtube. De tour startte in Madrid, maar gaat ook langs Vancouver - als daar de Olympische Winterspelen in volle gang zijn. Maar het publiek kan ook een aantal bestemmingen zelf bepalen.
Concurrent Pepsi richt zich ook op de online community, maar op een andere manier: in de campagne Refresh Everything geeft Pepsi online beloningen weg aan mensen met een goed idee.
De beloningen kunnen varieren van 5000 tot 250.000 dollar, Pepsi belooft dat het er miljoenen per maand zijn. Internetters kunnen online hun stem uitbrengen op het beste idee.
Pepsi koos dit jaar voor het eerst in 23 jaar niet voor een commercial tijdens de Super Bowl. Reden: het project was niet goed in 30 seconden uit te leggen, aldus een woordvoerder. Coca Cola kwam dit jaar juist wel weer terug tijdens de super Bowl, na 8 jaar afwezigheid.
Bron: Marketingvox
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid