Geen alcoholreclame op MTV, TMF, Slam!FM en Hitradio


De Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (Stiva) laat jaarlijks vaststellen welke radio- en tv-zenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender. Uitzending van alcoholreclame op een van de vier zenders wordt als een overtreding van artikel 23 van de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken (RvA) aangemerkt. Een jongerenzender is een zender die meer dan 25 pct minderjarigen (jonger dan 18 jaar) bereikt.
Op 1 januari 2009 is de nieuwe Mediawet in werking getreden. Sindsdien is het verboden om alcoholreclame op televisie en radio uit te zenden tussen 06.00 en 21.00 uur. Omdat het uitzenden van reclame voor alcoholhoudende dranken overdag wettelijk niet toegestaan is, is bij de analyse van de kijk- en luistercijfers alleen gemeten in het tijdvak tussen 21.00 en 06.00 uur.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe gegevens voor de analyse van de televisiezenders zijn afkomstig van de Stichting KijkOnderzoek, die van de radiozenders zijn afkomstig uit het Continu LuisterOnderzoek (CLO).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid