Minister Rouvoet lanceert ‘Geen 16? Geen druppel’


De boodschap dat kinderen voor hun 16e niet moeten drinken is niet nieuw. Op dit moment zijn er ook allerlei andere initiatieven om ouders en jongeren hierop te wijzen, afkomstig van de overheid, gezondheidsinstellingen, sportverenigingen en bedrijfsleven zoals alcoholbranche, detailhandel en horeca. Achter de schermen wordt veel overlegd om de inspanningen zoveel mogelijk te coördineren. Deze samenwerking wordt nu ook zichtbaar in de vorm van het logo ‘Geen 16? Geen druppel’.
Deelnemers aan de Werkgroep Alcohol en Jongeren zijn: het ministerie van VWS, het ministerie voor Jeugd & Gezin, het ministerie van Justitie, het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, Koninklijke Horeca Nederland, NOC NSF, Centraal Bureau Levensmiddelenhandel, Trimbos Instituut en de Stichting Verantwoord Alcoholgebruik. Het logo zal te zien zijn op diverse landelijke, regionale en lokale websites, op flyers, posters en ander voorlichtingsmateriaal en als vervanging van de nu gebruikte slogan bij reclames voor zwak-alcoholhoudende dranken ‘Alcohol onder de 16 natuurlijk niet’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid