B2B Marketeers willen meer gaan uitgeven aan social media en online


Het onderzoek werd uitgevoerd door American Business Media (ABM) , the Association of National Advertisers (ANA) en het adviesbureau Booz & Co. Het onderzoek werd eerder dit jaar uitgevoerd onder 132 marketing executives in branches als energie, industrie en technologie. Volgens ABM komt 71% van de respondenten uit de dienstensector en 29% uit de maaksector.
Uit het onderzoek blijkt dat 87% van de respondenten het opbouwen van “dieper inzicht in hun klantenbestand” belangrijk of zeer belangrijk vindt. Andere belangrijke marketingdoelstelling zijn volgens de respondenten:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet ontwikkelen van custom content (82%);
Het ontwikkelen van klantcontacten voor business development (76%);
Regelmatig klanten benaderen om klantrelaties te ontwikkelen (74%) .
Het onderzoek concludeert ook dat marketeers die zichzelf als leiders in B2B marketing zien sneller naar digitale media bewegen dan de zelfbenoemende volgers. Bijvoorbeeld, 78% van de marketingleiders zien het ontwikkelen van marketingactiviteiten rondom e-platforms als een belangrijke marketingdoelstelling ten opzichte van 53% van de volgers. Daarnaast vindt 53% van de B2B marketingleiders het gebruik van social media belangrijk ten opzichte van 41% bij de volgers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid