Overslaan en naar de inhoud gaan

B2B Marketeers willen meer gaan uitgeven aan social media en online

Volgens een recente “B-to-B Marketing Leadership Study” is meer dan tweederde van de B2B marketeers van plan om de komende twee tot…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek werd uitgevoerd door (ABM) , the (ANA) en het adviesbureau . Het onderzoek werd eerder dit jaar uitgevoerd onder 132 marketing executives in branches als energie, industrie en technologie. Volgens ABM komt 71% van de respondenten uit de dienstensector en 29% uit de maaksector.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt dat 87% van de respondenten het opbouwen van “dieper inzicht in hun klantenbestand” belangrijk of zeer belangrijk vindt. Andere belangrijke marketingdoelstelling zijn volgens de respondenten:

Het ontwikkelen van custom content (82%);

Het ontwikkelen van klantcontacten voor business development (76%);

Regelmatig klanten benaderen om klantrelaties te ontwikkelen (74%) .

Het onderzoek concludeert ook dat marketeers die zichzelf als leiders in B2B marketing zien sneller naar digitale media bewegen dan de zelfbenoemende volgers. Bijvoorbeeld, 78% van de marketingleiders zien het ontwikkelen van marketingactiviteiten rondom e-platforms als een belangrijke marketingdoelstelling ten opzichte van 53% van de volgers. Daarnaast vindt 53% van de B2B marketingleiders het gebruik van social media belangrijk ten opzichte van 41% bij de volgers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in