Overslaan en naar de inhoud gaan

Avis staakt het Trying Harder

(VS) Avis stopt na een halve eeuw met de pay-off ‘We Try Harder’. De nieuwe pay-off ‘It’s your space’ richt zich op zakelijke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Clichémannetjes
Volgens Avis-cmo Jeannine Haas is het ‘trying harder’ zo zeer onderdeel van de manier waarop Avis opereert, dat het niet meer nodig is om het expliciet te melden. Analisten zijn sceptisch over de nieuwe positionering. Ze vinden de spotjes over het algemeen middelmatig en de pay-off niet sterk genoeg. In de filmpjes zijn zakenmannen (er zijn geen vrouwen bij) te zien die op cliché-matige manier ‘gek doen’ binnen de ruimte van hun huurauto. Adrants: ‘Als dit een juist portret is van een Avis klant, wil niemand in zijn ruimte zijn’.

related partner content for mobile comes here

Nummer 2
Reclameblogger Stuart Smith ziet het succes van het in 1962 ingevoerde We Try Harder (DDB) niet herhaald worden. We Try Harder kwam nadat Bill Bernbach Avis-medewerkers vroeg wat hen onderscheidde van de concurrent. Copywriter Paula Green bedacht hierop de pay-off die, samen met de positionering als ‘de beste nummer 2 op de markt’, tot direct succes leidde.

Kans op een klassieker
Smith ziet wel een andere kans nu deze reclameklassieker op straat ligt: wie pikt We Try Harder in als themaregel? Hij tipt Stelios van EasyCar. Maar dan moet hij wel snel zijn. Eerder was Sir Richard Branson van Virgin hem te vlug af met de overname van de Britse vlag als beeldmerk toen British Airways daarmee klaar was.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

bureau: Leo Burnett Business

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in