Radiobestedingen dalen naar 103 miljoen


RAB schrijft de daling toe aan de tegenvallende prestaties van het Nederlands Elftal en de aanhoudende crisis. Jan-Willen Bruggenwirth, bestuurslid RAB: 'Doordat oranje snel werd uitgeschakeld zijn veel initiatieven die in de stijgers stonden weggevallen. Verder zijn de economische omstandigheden van invloed. Door de financiële crisis in 2008 zag je dat de cijfers in 2009 tegenvielen. Nu zie je een vergelijkbare ontwikkeling. De PWC's van deze wereld voorspellen voor dit jaar een groei van 3% voor radio. Dat gaan we niet redden. September wordt een belangrijke maand, dan kunnen we zien of dit jaar nog een plus van 1% gehaald kan worden. Ook volgend jaar gaan we de 3% niet halen, eerder 1 of 2%.'
Eind juli werd al bekend dat ook de de tv-bestedingen - ondanks de grote sporttoernooien - daalden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe non-spot bestedingen op radio - alle vormen van (radio-)reclame buiten het reclameblok, zoals sponsoring, audioboarding en branded radio - stegen over het eerste half jaar met 14% naar 6,5 miljoen euro. Bruggenwirth: 'Die groei zou veel groter kunnen zijn als de Ster niet van non-spot zou worden uitgesloten.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid