Overslaan en naar de inhoud gaan

Radiobestedingen dalen naar 103 miljoen

De netto radioreclamebestedingen zijn in het eerste half jaar gedaald met 5,5 miljoen en komen uit op 103,3 miljoen euro. Het Radio Advies…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

RAB schrijft de daling toe aan de tegenvallende prestaties van het Nederlands Elftal en de aanhoudende crisis. Jan-Willen Bruggenwirth, bestuurslid RAB: 'Doordat oranje snel werd uitgeschakeld zijn veel initiatieven die in de stijgers stonden weggevallen. Verder zijn de economische omstandigheden van invloed. Door de financiële crisis in 2008 zag je dat de cijfers in 2009 tegenvielen. Nu zie je een vergelijkbare ontwikkeling. De PWC's van deze wereld voorspellen voor dit jaar een groei van 3% voor radio. Dat gaan we niet redden. September wordt een belangrijke maand, dan kunnen we zien of dit jaar nog een plus van 1% gehaald kan worden. Ook volgend jaar gaan we de 3% niet halen, eerder 1 of 2%.'

related partner content for mobile comes here

Eind juli werd al bekend dat ook de - ondanks de grote sporttoernooien - daalden.

De non-spot bestedingen op radio - alle vormen van (radio-)reclame buiten het reclameblok, zoals sponsoring, audioboarding en branded radio - stegen over het eerste half jaar met 14% naar 6,5 miljoen euro. Bruggenwirth: 'Die groei zou veel groter kunnen zijn als de Ster niet van non-spot zou worden uitgesloten.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in