Overslaan en naar de inhoud gaan

AT5 lanceert dagelijks journaal voor toeristen

Iamsterdamtoday.com is onderdeel van een grotere ambitie van de Amsterdamse nieuwszender
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

I amsterdam Today is een online, Engelstalig nieuwskanaal speciaal voor toeristen in Amsterdam. AT5 presenteerde het initatief dinsdag.

related partner content for mobile comes here

Dagelijks nieuws

De Amsterdamse nieuwszender produceert vanaf nu iedere dag een voor toeristen. &;Het nieuwsprogramma is samengesteld uit bestaande AT5-items die interessant zijn voor buitenlandse bezoekers&;, vertelt Ger Welbers (foto), commercieel directeur van AT5. &;Het gaat dus niet over een opengebroken weg in de Pijp, maar wel over hoe het zit met de verkeerssituatie achter het centraal station of een festival in de stad.&;

Communicatie

Hij vertelt dat het idee ontstond toen de gemeente Amsterdam toeristen beter wilde . Als ze de stad in kwamen, namen ze allemaal dezelfde route. &;Om hier verandering in te brengen was communicatie nodig, maar een folder werkt niet meer. Je moet zijn waar de doelgroep is: op de smartphone en op sociale media.&;

Partners

Daarom wilde AT5 een online kanaal maken met informatie speciaal voor deze doelgroep. Daarvoor werkt de zender samen met Amsterdam Marketing, evenementenlocatie RAI, hotelsite en . Deze partners zenden reclames uit tijdens het programma en helpen  onder de aandacht te brengen.

&;Als toeristen een kamer in Amsterdam boeken op Booking.com, worden ze meteen gewezen op I amsterdam Today&;, vertelt Welbers. &;De video&;s zijn ook te zien op schermen in de RAI en bij een paar 4- en 5-sterrenhotels in de stad.&;

Groter plan

Het nieuwsprogramma is volledig online, het wordt niet op tv uitgezonden. Het initiatief maakt onderdeel uit van een groter plan van AT5 om meer online te publiceren en meer te segmenteren. Zo wil de zender bijvoorbeeld speciale programma&;s maken rondom bepaalde wijken of interessegebieden.

&;V&D van de media&;

&;Die programma&;s of formats willen we vervolgens verspreiden op plekken waar de doelgroep zich bevindt&;, zegt Paul van Gessel, algemeen directeur van AT5. &;We moeten met onze tijd mee. Anders worden wij straks de V&D van de media. Als de doelgroep op zit, dan moeten we dáár zijn in plaats van op tv.&;

Onafhankelijk

Welbers benadrukt dat AT5 altijd journalistiek onafhankelijk nieuws brengt, ook op nichekanalen zoals iamsterdamtoday. Welbers: &;Om de ambitie waar te maken, hebben we dus partners en adverteerders nodig. We zijn continu op zoek naar nieuwe samenwerkingen.&;

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in