Overslaan en naar de inhoud gaan

57% consumenten wil graag online contact met bedrijf

Maar 27% heeft het liefst telefonisch contact.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit eenvan onderzoeksbureau MWM2 onder zo’n 32.000 respondenten.

related partner content for mobile comes here

Bij jongeren ligt het deel dat het liefst online contact wil met bijna twee derde nog hoger.

Vriendelijkheid

Is er contact met het bedrijf dan zijn een paar zaken belangrijk. De vriendelijkheid van de medewerker staat op nummer één, op twee ‘volledige aandacht van deze persoon’. Pas op de vierde plaats komt ‘snel geholpen willen worden’. Govert van den Bos, directeur van MWM2: ‘Organisaties denken vaak het belangrijkste is om iemand snel en adequaat te helpen. Dan schiet vriendelijkheid er nog wel eens bij in.’ Terwijl dat nu juist zo belangrijk is.

Mening delen

Driekwart van de respondenten deelt zijn mening over een product of dienst online. De helft doet dit soms, 18 procent regelmatig en 4 procent vaak. Maar ruim een kwart van de respondenten deelt nooit zijn ervaringen met een product of dienst online, aldus de onderzoekers.

Andere uit het onderzoek:

• De tablet en smartphone worden vooral gebruikt voor sociale media.

• Bij onderzoek op een smartphone haakt ruim een derde van de respondenten af als de vragenlijst langer dan 5 minuten duurt.

• De meerderheid van de respondenten vindt meedoen aan marktonderzoek wel leuker worden als het op zijn mobieltje kan en 75% vindt het erg handig.

• Ruim de helft van respondenten verwacht van een bedrijf reactie op een idee, suggestie of negatieve opmerking op sociale media.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in