Overslaan en naar de inhoud gaan

5 technologietrends die de toekomst ingrijpend gaan veranderen

In Technology Vision 2015 noemt Accenture vijf technologische trends die van grote invloed zullen zijn op de toekomst van digitale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

1.  ‘The Internet of Me’: onze gepersonaliseerde wereld.

related partner content for mobile comes here

Niet alleen alledaagse objecten gaan steeds meer online, ervaringen doen dat ook. Er ontstaat een overvloed aan digitale kanalen die grote invloed hebben op elk aspect van ons persoonlijke leven. De opkomende kanalen die bedrijven gebruiken of waarmee ze experimenteren om te communiceren met klanten, zijn: draagbare technologie, met internet verbonden tv’s of -auto’s en &;slimme objecten&;. De meerderheidd van de respondenten (60%) vindt dat investeringen in personalisatietechnologie een positief rendement hebben. Bedrijven die succesvol zijn op dit nieuwe ‘Internet of Me’ worden de nieuwe grote namen.

2· Resultateneconomie: hardware die tastbare resultaten oplevert.

Intelligente hardware overbrugt de kloof tussen de digitaal en de fysieke wereld. Toonaangevende bedrijven gebruiken deze verbonden hardwarecomponenten om klanten te bieden wat ze echt willen: niet nog meer producten of diensten maar betekenisvolle resultaten. 87% van de respondenten erkent meer gebruik te maken van intelligente hardware, sensoren en apparaten aan de randen van hun netwerken. Ook geeft 84% van de respondenten aan dat dankzij in producten ingebedde intelligentie nu meer inzicht te hebben in hoe producten worden gebruikt en naar welke resultaten klanten op zoek zijn. Dit is de nieuwe ‘resultateneconomie’.

3· De platform(r)evolutie: definiëren van ecosystemen, herdefiniëren van industrieën.

Platformen en ecosystemen zetten aan tot de volgende golf baanbrekende innovaties en ontregelende groei. 75% van de respondenten is er van overtuigd dat de volgende generatie platformen niet wordt aangestuurd door grote technologiebedrijven, maar door spelers en leiders binnen de industrie. En bijna driekwart (74%) maakt gebruik van of experimenteert met industriële platformen voor het integreren van gegevens met die van digitale bedrijfspartners. Snelle ontwikkelingen in de cloud en op het gebied van mobiliteit vervagen niet alleen de technologische grenzen, maar geven ruimte op dit nieuwe speelveld aan ondernemingen. 

4· Intelligente onderneming: grote gegevenssets + slimmere systemen = beter bedrijfsresultaat.

Geavanceerde software was tot nog toe gericht op het helpen van werknemers bij een betere en snellere besluitvorming. Door de enorme toestroom van big data (en de vooruitgang in verwerkingssnelheid, datawetenschap en cognitieve technologie) draagt software-intelligentie er nu aan bij dat machines steeds beter geïnformeerde besluiten gaan nemen. Volgens 80% van de respondenten krijgen applicaties en tools een steeds menselijkere vorm van intelligentie. Ook is 78% van de respondenten van mening dat software binnenkort in staat zal zijn te leren en besluiten te nemen op basis van opgedane ervaringen.

5·   Hernieuwd personeelsbestand: samenwerking op het snijvlak van mens en machine.

De enorme druk om digitaal te gaan, dwingt mensen en machines om steeds meer samen te doen. Geavanceerde ontwikkelingen op het gebied van natuurlijke interfaces, draagbare apparatuur en slimme machines geven bedrijven nieuwe mogelijkheden om hun medewerkers in staat te stellen hun werk te doen. Van de ondervraagde leidinggevenden is 78% van mening dat succesvolle bedrijven medewerkers en intelligente machines gelijktijdig gaan managen om samenwerking te waarborgen. Bovendien is 77% van de respondenten ervan overtuigd dat bedrijven zich binnen de komende drie jaar moeten richten op het trainen van hun machines in dezelfde mate als ze nu hun medewerkers trainen (bijvoorbeeld met behulp van intelligente software, algoritmes en machinaal leren). Succesvolle bedrijven beschouwen beide zaken als onmisbare onderdelen van het hernieuwde personeelsbestand.

Voor meer informatie over het rapport van dit jaar, ga naar of volg het gesprek op Twitter met .

 

from

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in