Overslaan en naar de inhoud gaan

11 tips voor een prima pitch

De brancheorganisatie VPRA heeft uitgebreide pitchinformatie online gezet: Hoe kiest u een bureau? Tips en overwegingen voor een wel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

1
Een goede briefing is de basis

related partner content for mobile comes here

2
Zorg als u als opdrachtgever goed bereikbaar en betrokken bent

3
Creëer een gelijk speelveld, zodat u de bureaus goed kunt vergelijken

4
Zorg voor transparantie over regels, termijnen en afwegingen

5
Overvraag de bureaus niet. Een bureau moet zijn kunde op basis van een of twee vragen kunnen aantonen

6
Timmer de pitchbriefing ook niet te dicht met alle eisen en wensen die u in een samenwerking wel kunt aangeven. Als u alle activiteiten omschrijft die opgepakt moeten worden, dan is dat funest voor de creativiteit van de bureaus.

7
Stel tijdens de pitchpresentatie altijd één onverwachte vraag waar het bureau zich niet op heeft kunnen voorbereiden. Zo blijkt ook de ‘on the spot’ kwaliteit.

8
Geef een budgetindicatie of geef in ieder geval een ‘range’ aan

9
Hanteer een redelijke termijn zodat bureaus zich goed kunnen voorbereiden

10
Stel vooraf wegingsfactoren op zodat de bureaukeuze bewust genomen wordt

11
Zorg voor een goede terugkoppeling na afloop van de pitch.

Lees het volledige document van de VPRA.

VPRA PitchAdvies
De VPRA biedt daarnaast een nieuwe service: VPRA PitchAdvies. Voor een vast bedrag van 800 euro helpt een van de alumni-leden een opdrachtgever bij de begeleiding naar een passend pr-bureau. De alumnus werkt volstrekt onafhankelijk, aldus VPRA. Hij of zij mag meedingen naar de opdracht en niet meer actief op zoek zijn naar opdrachten. Meer dan 30 jaar ervaring in het vak is vereist.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in