Overslaan en naar de inhoud gaan

Talpa schakelt kunstmatige intelligentie in voor persoonlijkere audioreclames

Slimme software kan gepersonaliseerde audioboodschappen van tekst naar spraak omzetten om consumenten lokaal te targetten.
Talpa dynamische audioreclames
© Screenshot van een Talpa-video
Talpa dynamische audioreclames
© Screenshot van een Talpa-video

Talpa Media Solutions, onderdeel van Talpa Network, laat adverteerders nu ook kiezen voor wat het Dynamic Audio Advertenties noemt. Deze advertentiemethode gebruikt kunstmatige intelligentie om tekst om te zetten naar spraak en kan de reclame ook targetten op niveaus als muziekvoorkeur, locatie, weer en dynamic pricing. Met deze relevantere audio-advertentieboodschappen zijn zowel de adverteerder als de luisteraar beter af, aldus Talpa. Dat ook claimt de eerste partij in Nederland te zijn die slimme software op deze manier inzet.

related partner content for mobile comes here

Test leidt tot betere resultaten

Met tekst to speech genereert Talpa kunstmatige stemmen, die dus alles kunnen zeggen wat de adverteerder intypt. Zo kan de adverteerder duizenden verschillende audiocommercials genereren, die op verschillende momenten en doelgroepen te richten zijn. Talpa meldt dat de adverteerder ook eigen sonic branding elementen aan de commercial kan toevoegen, bijvoorbeeld een soundlogo en eigen, door slimme software aangestuurde stem.

De nieuwe audiopropositie is vanaf vandaag ook te gebruiken buiten het Talpa Network/OMS-zenders. Aan de brede introductie is een test voorafgegaan, uitgevoerd door Talpa Network, Tempo Team en Memo2. Adverteerder Tempo Team heeft de slimme software ingezet om gepersonaliseerde radiocommercials te genereren voor de drie meest gezochte typen medewerkers (monteur, administratief medewerker en productiemedewerker). De dynamische commercials zijn aangepast op de dag, de functietitel en de locatie van de luisteraar. Zo kreeg een luisteraar in Den Haag alleen 'relevante functies in de omgeving Den Haag' te horen, bijvoorbeeld die van productiemedewerker. 

De regionale targetting leidde volgens de betrokken partijen tot meer impact, een flinke stijging in zoekgedrag naar Tempo Team-vacatures en een hogere overall waardering van dynamische audioreclames ten opzichte van reguliere audioreclames. De uitlegvideo is hier te bekijken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in