Overslaan en naar de inhoud gaan

Coolblue mag niet meer zeggen ‘gratis bezorgd de volgende dag’

Reclame Code Commissie tikt Coolblue op de vingers vanwege te stellig adverteren. De uitspraak heeft verder geen gevolgen voor de webwinkel.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Elektronicawebwinkel Coolblue is te stellig als zij adverteert met gratis bezorging de volgende dag. Dat heeft de Reclame Code Commissie bepaald na een klacht van een consument. Die bestelde een artikel op 22 december maar kreeg het pas twee dagen later bezorgd. Omdat dat een zaterdag was, waren er ook bezorgkosten aan verbonden.

related partner content for mobile comes here

Coolblue had bij de claim voor gratis, snelle bezorging moeten vermelden dat dit soms niet lukt, meent de commissie. Bijvoorbeeld als er rond feestdagenperiodes veel bestellingen binnenkomen. Coolblue meent dat dit duidelijk wordt als er tijdens het bestellingsproces voor een bezorgdatum moet worden gekozen, maar de Reclame Code Commissie is het daar niet mee eens. Juist de belofte dat een artikel de volgend dag wordt bezorgd kan van doorslaggevend belang zijn.

Bovendien is Coolblue al eerder voor vergelijkbare zaken veroordeeld door de commissie. De webwinkel staat daardoor aangemerkt als bedrijf dat niet voldoet aan de Reclame Code. Behalve negatieve publiciteit heeft de uitspraak van de commissie geen gevolgen voor Coolblue.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in