Overslaan en naar de inhoud gaan

“Volgend jaar commerciële digitale radio

Commerciële digitale radio moet volgend jaar mogelijk zijn. Dan hebben commerciële radiostations de vergunningen die minister Brinkhorst…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat staat in een brief die Brinkhorst vandaag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. De publieke omroep is dit voorjaar al op bescheiden schaal met digitale radio begonnen. Eind dit jaar moet 70 procent van de bevolking die kunnen ontvangen. Digitale radio heeft een betere ontvangst en is geschikt voor allerlei andere informatiediensten als verkeersinformatie en weerberichten.

related partner content for mobile comes here

Brinkhorst zet later uiteen hoe hij de vergunningen gaat verdelen, maar het ziet er naar uit dat er geen veiling komt. Hij wil de aanvragen van radiostations inhoudelijk kunnen toetsen. Bij een veiling gaat het alleen maar om het hoogste bod.

Als digitale radio een succes wordt, vervangt het de FM. Brinkhorst waarschuwt dat dit in het begin nog niet mee zal vallen omdat er nog weinig luisteraars en dus ook geen inkomsten uit reclame zijn. Luisteraars zullen voor ontvangst van digitale radio een nieuw toestel moeten aanschaffen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in