Overslaan en naar de inhoud gaan

Chinese nouveau riche gek op luxe

De Chinese bloeiperiode gaat nog wel even door, al probeert de Chinese regering die groei nu af te remmen. Het luxesegment blijft voorlopig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens schattingen zijn er nu zo’n tien tot dertien miljoen Chinese consumenten, die vermogend zijn én gek op luxegoederen en –merken, uit de hele wereld. Veelal jonge carrièremakers en geslaagde ondernemers, die met name te vinden zijn aan de Chinese oostkust, in plaatsen als Shanghai, Dalian en hoofdstad Beijing. Tot voor kort bestond 90 procent van deze vermogende shoppers uit mannen, maar vrouwen maken nu een steeds groter deel uit van deze doelgroep. Het zijn doorgaans niet al te fijnbesnaarde types, die graag te koop lopen met hun rijkdom. Hoe schreeuweriger de merken, des te beter ze dat vinden.
De grote steden zijn de meest interessante plaatsen voor westerse luxefabrikanten en -exporteurs. Zoals Giorgio Armani, die onlangs persoonlijk zijn grootste Aziatische vestiging opende, in een surrealistisch gebouw in Shanghai. In datzelfde gebouw vindt de Chinese nouveau riche een zeer exclusief restaurant, een hedendaagse kunstgalerie met werken van befaamde meesters, bubbelbaden die gevuld zijn met Evian-water, en tal van chique winkels. Armani wil erbij zijn, en ziet tal van kansen op deze Chinese markt.

related partner content for mobile comes here

Armani is van plan om binnen vijf jaar zo’n veertig winkels te openen in China, maar is niet het enige merk dat China helemaal ziet zitten: Prada investeert 40 miljoen dollar in vijftien nieuwe winkels, en Louis Vuitton is bezig met de lancering van dertien eigen winkels.

Bron: the Economist

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in