Overslaan en naar de inhoud gaan

QMusic presenteert nieuw logo en nieuwe slogan

'Q is good for you' wordt 'You make us Q'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Foto, v.l.n.r.: Mattie Valk (Mattie en Wietze), Robert Bernink en Iwan Reuvekamp.

related partner content for mobile comes here

De luisteraar voorop stellen. Dat is wat Q-Music wil uitdragen met de nieuwe slogan, of baseline zoals dat in de radiowereld heet, die vanaf 31 augustus gebruikt gaat worden. Deze verandering die volgens algemeen directeur Robert Bernink in de invulling van de programmering al is voltrokken, moet zo voor de luisteraar ook in de merkbelofte worden vertaald.

Het overbekende deuntje dat &;Q is good for you&; zal als gevolg van de veranderingen vanaf september niet meer te horen zijn. In plaats daarvan komt een nieuwe baseline, waarin de Q niet meer in de eerste plaats komt, maar helemaal achteraan. De hoofdrol is weggelegd voor de luisteraar, die letterlijk op de eerste plaats komt: &;You make us Q&;.

Het commerciële radiostation viert deze maand haar 10-jarig bestaan met de campagne &;&;. Voor Q-Music, is dit niet alleen een moment om terug te blikken, maar vooral ook om een blik in de toekomst te werpen. Bernink, die tot voor vier maanden marketing directeur was bij Q-Music, merkt op dat de luisteraar bij Q-Music, zowel on-air als online, een veel meer centrale rol heeft gekregen. &;Met deze veranderingen ijken we ons Q-gedachtengoed aan de tijdgist van nu èn straks Het is daarom niet meer dan logisch om deze stap te zetten. We maken ons product samen met onze luisteraars en dat mag gehoord worden.&;

De overgang naar de nieuwe baseline  wordt voor luisteraars merkbaar in een geheel vernieuwde (audio)vormgeving en in communicatie-uitingen, met een zichtbare speelse look-and-feel. In de programmering zal weinig veranderen. Q-Music biljft veel aandacht geven aan popmuziek. Daarnaast draait het bij de zender om plezier, beleving en acties die relevantie bieden voor de luisteraar.&;

&;Waar een radio-dj vroeger zijn eigen content bepaalde, is het nu essentieel om als dj midden in de samenleving te staan en te voelen wat er leeft onder luisteraars. Dat inzicht maakt onze programma&;s relevant en persoonlijk&;, vertelt programmadirecteur Iwan Reuvekamp.

Een interview met Robert Bernink over de nieuwe merkbelofte en ambities van Q-Music volgt morgenochtend.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in