Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlanders stellen ‘lastige’ geldzaken liever even uit

We zijn best geïnteresseerd in geldzaken. Maar alles wat met financiële planning te maken heeft, vinden we tijdrovend en moeilijk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En dus stellen we dat liever nog even uit, zo blijkt uit onderzoek dat GfK uitvoerde in opdracht van .

related partner content for mobile comes here

Het overgrote deel van de Nederlanders (90%) kent het actuele saldo op zijn of haar betaal- en spaarrekening; tegelijk weet maar 43% wat de financiële gevolgen van overlijden of arbeidsongeschiktheid zijn. En nog minder mensen (36%) weten wat ze bij hun pensionering krijgen.

Hypotheken, pensioenen en verzekeringen krijgen niet de aandacht die ze verdienen. De Nederlander vertoont in deze zaken ‘uitstelgedrag’, en dat terwijl 83% financiële zaken wel degelijk belangrijk vindt.

Bovendien kan een beetje meer aandacht soms al op de korte termijn voordeel opleveren; denk aan het aanpassen van je verzekeringspakket of het oversluiten van de hypotheek.

Maar terwijl 46% in het afgelopen jaar nog heeft gecheckt of de verzekeringen nog bij zijn situatie pasten, keek maar 20% of het zou lonen om de hypotheek over te sluiten en heeft maar 6% pensioenadvies ingewonnen.

Op dat gebied is dus nog veel te winnen en daarbij wil Aegon graag helpen. Daarom begint de financiële dienstverlener komende week een nieuwe campagne, die gemaakt werd door .

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Maandag op Adformatie Online een interview met Aegons directeur Communicatie Otto van der Harst over de campagne en de achterliggende strategie.

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in