Overslaan en naar de inhoud gaan

WPP grote winnaar internationale Coca-Cola pitch

Drie WPP-bureaus - Ogilvy, Sra Rushmore en Santo - gaan aan de slag voor het frisdrankmerk.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In maart begon Coca-Cola de internationale pitch met tien potentiële bureaus. Volgens trokken , en na verschillende selectierondes aan het langste eind.
 
Naar verluidt wordt ook Ogilvy Amsterdam betrokken bij de ontwikkeling van de Europese campagne, maar het bureau heeft dit nog niet bevestigd.
 
De pitch betekent het voorlopige einde van de samenwerking met Wieden & Kennedy Portland, verantwoordelijk voor de ‘Open Happiness’-campagne. Het is nog niet duidelijk of de pay-off intact blijft.
 
De overige bureaus die meededen aan de pitch waren onder andere: David, Dentsu, FCB South Africa, Mercado McCann Buenos Aires, McCann Madrid en The Cyranos McCann Barcelona.
 
Profijt van netwerkstructuur

In een persbericht zegt Coca-Cola de pitch te hebben georganiseerd om ‘de beste ideeën te koppelen aan de beste producenten’. Uiteindelijk kiest Coca-Cola voor het voordeel van het netwerkbureau WPP, waardoor het frisdrankmerk niet met één, maar met drie bureaus uit dezelfde pitch kan samenwerken.
 
De internationale pitch is het eerste wapenfeit van nieuwbakken CMO, Marcos de Quinto. De Quinto maakt in januari de interne ‘overstap’ van president of Coca-Cola’s Iberia bussines unit naar chief marketing officer. Bij zijn vorige post werkte De Quinto al eens samen met Sra Rushmore Madrid, aan de in Spanje bejubelde ‘Blessed Bars’-campagne.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in