Overslaan en naar de inhoud gaan

Briljante pr-campagne maakt bloeddorstig monster van zielig keffertje... en scoort miljoenenpubliek

'Want your kids to grow up with a full complement of fingers and toes? Not the dog for you'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe vraag je aandacht voor het treurige lot van Amerikaanse asielhonden? Neem een zielig, vervelend keffertje dat al 15 maanden zijn dagen slijt in een Amerikaans asiel... en maak er een monster van.

related partner content for mobile comes here

Moeizame gedrag

Dat Teddy (2) nooit werd meegenomen, had hij vooral aan zijn moeizame gedrag te danken. Hij kon niet opschieten met andere honden, hij wilde niet in zijn kooi en hij haatte kinderen.  , het PR-bureau van  Humane Society, de Amerikaanse tegenhanger van onze dierenbescherming, bedacht een simpele maar doeltreffende manier om Teddy aan de man te brengen. Ze maakten hem niet, zielig, lief of aandoenlijk, maar...nog veel gemener.  

Eddy The Terrible

Ze noemden het beestje Eddy. Eddy The Terrible, en maakten een filmpje. Doel: publiciteit genereren. In een op de site van de Humane Society werden drie redenen genoemd waarom je je vooral niet met Eddy The Terrible moest inlaten.

&;While Eddie The Terrible has never actually attacked another dog, he&;s made it abundantly clear that he hasn&;t ruled out the possibility. He goes from zero to Cujo in .05 seconds when he sees another dog on leash.&;

Poezelige kindervingertjes

Een andere reden om Eddy vooral niet in huis  te nemen is de zijn voorliefde voor poezelige kindervingertjes.

&;Want your kids to grow up with a full complement of fingers and toes? Not the dog for you.&;

En dan was er het filmpje, waarin we vooral een naar andere honden bijtende Eddy te zien krijgen.

 

 

Het persbericht over Eddy naar grote Amerikaanse media deed de rest.

Wat begon met een interview met de Huffington Post (32,000 likes, 6,300 shares, en 200 comments) was onder meer aanleiding voor een optreden in het veelbekeken ontbijtprogramma &;Good Morning America&;, dat door 5 miljoen mensen bekeken werd, talloze optredens op lokale tv-stations en grote verhalen in  onder meer People magazine, USA Today, the Daily Mail.

Gepensioneerd echtpaar

De campagne vestigde niet de aandacht op het lot van Eddy the Terrible, maar zette het lot van asielhonden in het algemeen op de kaart. Ook voor Eddy liep de campagne goed af. Hij woont bij een ouder gepensioneerd echtpaar. Zonder kinderen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in