Overslaan en naar de inhoud gaan

Hema mist oog voor details

Het gaat nog steeds niet goed met de retailer.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de vestigingen waar ik kom, merk ik nog niets van de veranderingen. Kan best. Want veranderingen in een winkel gaan niet van de ene op de andere dag. Tijdens de verbouwing moet de verkoop wel doorgaan.

related partner content for mobile comes here

Online zou het wel anders en beter moeten zijn. En daar valt Hema door de mand.

Dit is de e-mail van Hema. Dat wil zeggen de bovenste helft.

Regel 1 bij respons-marketing: direct met je boodschap binnen komen. 

En bij e-mail marketing, zijn de clicks in de eerste vouw bepalend voor het succes.

Dit is de eerste vouw van de Hema nieuwsbrief:

Laten we eens kijken waar mensen naar kijken in de eerste 20 seconden. Dat kan objectief met een eyetrack van alleen de vouw.

Geheel volgens het boekje gaat het van het (baby)gezicht weer terug naar de kop en vervolgens naar de dingen.

Klik je op de "dingen" dan kom je op die dingen. Prima dus.

Dan de kop. Daar gaat het mis.

Op het eerste gezicht niets mis mee. Alles wordt bekeken, maar......

Wat gebeurt er als je op de onderdelen van de kop klikt?

  1. Hema =>
  2. Ook in de winkels =>
  3. Hemarkt =>

Waar je ook klikt, je komt altijd uit op

Hema stuurt z&;n responderende fans op drie manieren het bos in:

1.    Niet naar wat aangegeven is 
2.    Niet naar de winkels, maar naar het online magazijn 
3.    Niet naar de Hema, maar naar de Hemarkt 

De kop van een e-mail is bepalend voor het succes van een actie. Elke keer weer.

Dit zijn de zeven bewezen succesfactoren:
1.    Opvallen (dus niet elke keer hetzelfde) 
2.    Direct voordeel duidelijk maken 
3.    Minimaal 1 gezicht (mensen kijken altijd naar mensen!) 
4.    Elke klik een kans laten zijn 
5.    Meer plaatjes dan praatjes 
6.    Verleiden, verleiden en nog eens verleiden 
7.    Geen nietszeggende creatieve vondsten zoals "Hemarkt" 

En natuurlijk een slimme regel bij "onderwerp".

Dit is de onderwerpregel van de Hema:

Hemarkt kortingen tot 70% | 1+1 gratis op dames T-shirts | biologische wijn 2e halve prijs

Wat doet de lezer? Die blijft hangen bij het eerste woord "Hemarkt". En de rest wordt niet meer gelezen. Een creatieve vondst die dodelijk is. Dat is één van de grootste valkuilen in respons-marketing: verliefd worden op je vondst. Kost gegarandeerd respons!

Responsmarketing is oog voor detail. Wie dat niet heeft, moet een ander vak kiezen. Bijvoorbeeld gaan werken bij "rkt". Daar weten ze met klikken spullen te verkopen. Maar die hebben dan ook geen winkels waar mensen in moeten komen.

Hoog tijd dat de Hema eens echte keuzes maakt. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in