Overslaan en naar de inhoud gaan

Mondiale mediabestedingen: +2,9 pct in derde kwartaal 2008

Terwijl de financiële crisis al in bijna alle landen voelbaar was, groeiden de mondiale mediabestedingen in het derde kwartaal van vorig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit het onlangs gepubliceerde Global AdView Pulse, het geharmoniseerde rapport over mondiale mediabestedingen van Nielsen. De genoemde groei was voornamelijk te danken aan de landen binnen Asia Pacific (+7,8 pct). Ook Noord-Amerika realiseerde dit kwartaal weer een positieve groei (+3,1 pct), mede door de Olympische Spelen en de aanloop naar de presidentiële verkiezingen. Europa zag echter de mediabestedingen afnemen met 5,9 pct.

related partner content for mobile comes here

Binnen Asia Pacific was de groei voornamelijk toe te schrijven aan China (+16,9 pct), Indonesië (+16,7 pct) en Hong Kong (+13 pct). Deze landen waren mondiaal ook de grootste stijgers op basis van mediabestedingen. In het derde kwartaal had Asia Pacific een aandeel van 39,3 pct in de mondiale bestedingen (+2 pct) en stootte hiermee de Verenigde Staten van de eerste plaats.

Ondanks een stijging van de mediabestedingen in zes van de tien Europese landen namen de bestedingen in Europa als geheel af met 5,9 pct. Dit werd volgens Nielsen veroorzaakt door een afname van de uitgaven in Spanje en Turkije met respectievelijk -22,3 en -37,3 pct, ten gevolge van de economische crisis.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in