Overslaan en naar de inhoud gaan

Thuiswinkelbranche groeit ondanks crisis

Met een omzetgroei van 25% heeft de Thuiswinkelbranche een goed jaar achter de rug.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoewel Thuiswinkel-voorzitter Ed Nijpels in zijn nieuwjaarstoespraak vijf keer het woord 'economische crisis' liet vallen, was de teneur van zijn verhaal opvallend positief. Daar is ook alle reden toe want in 2008 zijn de online consumentenbestedingen verder gestegen naar 5,5 miljard euro; een groei met 25% ten opzichte van het voorgaande jaar. Nijpels sprak de verwachting uit dat de groei, 'ondanks de crisis', het komende jaar zal doorzetten. Zijn verklaring is dat online winkels minder afhankelijk zijn van impulsinkopen, waardoor de branche minder gevoelig is voor teruglopende bestedingen dan fysieke winkels.

related partner content for mobile comes here

Zeer tevreden toonde hij zich ook over het toenemende gebruik van de (door de thuiswinkeliers ondersteunde) betaalmethode Ideal. Het aantal verwerkte betalingen steeg met 87 procent, waardoor de totale omzet groeide van 1,1 miljard euro in 2007 tot 2,1 miljard euro in 2008. Meer dan acht op de tien van de grootste webwinkels in ons land accepteert iDeal inmiddels, weet Nijpels. De betaalmethode is bij 42% van de webshoppers favoriet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in