KRO zet Tien Geboden in voor identiteit


In televisie- en radiospots, op billboards en op internet laat de omroep de bijbelse leefregels zien en klinken als positief geformuleerde beloften in plaats van dwingende geboden.
De KRO heeft de Tien Geboden "omgeturnd tot positieve statements", zei mediadirecteur Ton Verlind 17 januari bij de presentatie van de campagne. De spotjes tonen mensen die hun 'belofte' in gouden letters in de lucht schrijven. 'Gij zult geen afgoden vereren' is vertaald in 'God is er', 'eer uw vader en uw moeder' werd 'ik respecteer mijn afkomst', 'gij zult niet doden' luidt nu 'ik wil leven', 'gij zult geen onkuisheid begeren' is omgedoopt tot 'mijn liefde is puur'.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe campagne zal drie jaar lopen. De slogan is net als in de vorige campagne, met beelden van onder andere een eigentijdse Madonna met kind en Hells Angels in een kerkbank, 'het gevoel dat je wilt delen'. De boodschap moet volgens KRO-voorzitter F. Slangen laten zien waar zijn omroep voor staat. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid