Overslaan en naar de inhoud gaan

KRO zet Tien Geboden in voor identiteit

De KRO zet in een nieuwe campagne de Tien Geboden in om zijn rooms-katholieke identiteit in een hedendaags jasje uit te dragen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In televisie- en radiospots, op billboards en op internet laat de omroep de bijbelse leefregels zien en klinken als positief geformuleerde beloften in plaats van dwingende geboden.

related partner content for mobile comes here

De KRO heeft de Tien Geboden "omgeturnd tot positieve statements", zei mediadirecteur Ton Verlind 17 januari bij de presentatie van de campagne. De spotjes tonen mensen die hun 'belofte' in gouden letters in de lucht schrijven. 'Gij zult geen afgoden vereren' is vertaald in 'God is er', 'eer uw vader en uw moeder' werd 'ik respecteer mijn afkomst', 'gij zult niet doden' luidt nu 'ik wil leven', 'gij zult geen onkuisheid begeren' is omgedoopt tot 'mijn liefde is puur'.

De campagne zal drie jaar lopen. De slogan is net als in de vorige campagne, met beelden van onder andere een eigentijdse Madonna met kind en Hells Angels in een kerkbank, 'het gevoel dat je wilt delen'. De boodschap moet volgens KRO-voorzitter F. Slangen laten zien waar zijn omroep voor staat. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in