Overslaan en naar de inhoud gaan

Voedselgigant bindt strijd met vetzucht aan

De Amerikaanse voedselproducent Kraft gaat de toenemende vetzucht onder kinderen en volwassenen in de Verenigde Staten aanpakken door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook wil het bedrijf een vignet introduceren waaraan de consument kan zien welke producten goed voor de gezondheid zijn, aldus Kraft-topman Lance Friedmann.

related partner content for mobile comes here

Er wordt een labelsysteem opgesteld door een vlag op de verpakking aan te brengen. Deze vlag geeft aan dat de producten niet schadelijk voor de gezondheid zijn en welke gezonde ingrediënten, zoals calcium en vezels, ze bevatten.

Kraft gaat daarnaast de reclameboodschappen voor de jeugd tussen de 6 en 11 jaar aanpassen. Het bedrijf zal reclames voor producten die weinig voedzaam of ongezond zijn, geleidelijk afschaffen. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in