Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Fryslân’ campagne van start

Om meer toeristen naar Friesland te trekken startte afgelopen week de campagne Beleef Friesland, het andere Nederland. De meerjarige…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne van Fryslân Marketing is een samenwerking met de brancheorganisaties RECRON, HISWA en Koninklijke Horeca Nederland, de Friese VVV’s en de Provincie Fryslân. Het eerste exemplaar van de nieuwe imagobrochurewordt vandaag door directeur Paul van Gessel aangeboden aan gedeputeerde Bertus Mulder van de provincie Fryslân. Centraal staat een geheel vernieuwde internetsite . Daarnaast is een radiocampagne gestart en staat Fryslân prominent op de Vakantiebeurs in Utrecht. Verder komt Fryslân in diverse magazines en Tv-programma’s. Met deze gezamenlijke campagne wil Fryslân terug in de top 3 van Nederlandse vakantiebestemmingen.

related partner content for mobile comes here

Fryslân wordt vooral gepromoot via het internet. 80 Procent van de consumenten gebruikt het internet om informatie te verzamelen. 50 Procent boekt tegenwoordig de vakantie via het internet. Naast de Nederlandse versie van is er een Duitse en een Engelse. Fryslân Marketing gaat veel investeren in het bekend maken van de nieuwe site. Alle Friese toeristische bedrijven krijgen een gratis vermelding op de site.

De imagobrochure Beleef Friesland is verschenen in een oplage van 50.000 Nederlands, 10.000 Duits en 5.000 Engelstalig. De brochure wordt ondermeer verspreid op toeristenbeurzen en via het bedrijfsleven en de VVV’s.

Vanaf 17 januari is 6 weken lang op alle regionale zenders in heel Nederland drie keer per dag de Fryslân spot te horen; ook op Omrop Fryslân. Duitsland en België volgen. Later dit jaar komen er meer spots, waarop het Friese bedrijfsleven en de regio’s kunnen inhaken. De radiospots belichten de sterke punten van Fryslân als ‘het andere Nederland’.

Toeristisch Fryslân neemt voor het eerst sinds jaren weer als één herkenbaar geheel deel aan verschillende toeristische beurzen. Van 11 tot 16 januari staat er een Fryslân-stand op de Vakantiebeurs in Utrecht. Daar-na volgen ondermeer de Vakantiesalon Antwerpen, Reise & Camping Essen, BOOT Düsseldorf, Uit & Actief en de 50+beurs. Samen met de regio-VVV’s promoot Fryslân Marketing op die beurzen vakantie en vrije tijd in Fryslân.

Paul van Gessel: ‘Uit vooronderzoek bleek dat mensen die Friesland nog nooit bezochten nauwelijks een beeld hebben van de geweldige mogelijkheden van onze provincie. Onze campagne is er op gericht die beeldvorming te verbeteren. Concreet is ons doel het toerisme in Friesland tot 2010 met 15 procent te laten groeien en Friesland terug te krijgen in de top drie van binnenlandse vakantiebestemmingen. Dat doen we samen met bedrijfsleven, regio-VVV’s en overheid, want het gaat vooral om het verbeteren van omzet en werkgelegenheid’. Vorig jaar was het toerisme in Friesland goed voor 813 miljoen euro omzet en bijna 22.000 banen; samen met de indirecte werkgelegenheid gaat het inmiddels al om 10 procent van de werkgelegenheid in Friesland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in