‘Fryslân’ campagne van start


De campagne van Fryslân Marketing is een samenwerking met de brancheorganisaties RECRON, HISWA en Koninklijke Horeca Nederland, de Friese VVV’s en de Provincie Fryslân. Het eerste exemplaar van de nieuwe imagobrochure Beleef Friesland.nl wordt vandaag door directeur Paul van Gessel aangeboden aan gedeputeerde Bertus Mulder van de provincie Fryslân. Centraal staat een geheel vernieuwde internetsite www.beleefFriesland.nl. Daarnaast is een radiocampagne gestart en staat Fryslân prominent op de Vakantiebeurs in Utrecht. Verder komt Fryslân in diverse magazines en Tv-programma’s. Met deze gezamenlijke campagne wil Fryslân terug in de top 3 van Nederlandse vakantiebestemmingen.
Fryslân wordt vooral gepromoot via het internet. 80 Procent van de consumenten gebruikt het internet om informatie te verzamelen. 50 Procent boekt tegenwoordig de vakantie via het internet. Naast de Nederlandse versie van www.beleefFriesland.nl is er een Duitse en een Engelse. Fryslân Marketing gaat veel investeren in het bekend maken van de nieuwe site. Alle Friese toeristische bedrijven krijgen een gratis vermelding op de site.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe imagobrochure Beleef Friesland is verschenen in een oplage van 50.000 Nederlands, 10.000 Duits en 5.000 Engelstalig. De brochure wordt ondermeer verspreid op toeristenbeurzen en via het bedrijfsleven en de VVV’s.
Vanaf 17 januari is 6 weken lang op alle regionale zenders in heel Nederland drie keer per dag de Fryslân spot te horen; ook op Omrop Fryslân. Duitsland en België volgen. Later dit jaar komen er meer spots, waarop het Friese bedrijfsleven en de regio’s kunnen inhaken. De radiospots belichten de sterke punten van Fryslân als ‘het andere Nederland’.
Toeristisch Fryslân neemt voor het eerst sinds jaren weer als één herkenbaar geheel deel aan verschillende toeristische beurzen. Van 11 tot 16 januari staat er een Fryslân-stand op de Vakantiebeurs in Utrecht. Daar-na volgen ondermeer de Vakantiesalon Antwerpen, Reise & Camping Essen, BOOT Düsseldorf, Uit & Actief en de 50+beurs. Samen met de regio-VVV’s promoot Fryslân Marketing op die beurzen vakantie en vrije tijd in Fryslân.
Paul van Gessel: ‘Uit vooronderzoek bleek dat mensen die Friesland nog nooit bezochten nauwelijks een beeld hebben van de geweldige mogelijkheden van onze provincie. Onze campagne is er op gericht die beeldvorming te verbeteren. Concreet is ons doel het toerisme in Friesland tot 2010 met 15 procent te laten groeien en Friesland terug te krijgen in de top drie van binnenlandse vakantiebestemmingen. Dat doen we samen met bedrijfsleven, regio-VVV’s en overheid, want het gaat vooral om het verbeteren van omzet en werkgelegenheid’. Vorig jaar was het toerisme in Friesland goed voor 813 miljoen euro omzet en bijna 22.000 banen; samen met de indirecte werkgelegenheid gaat het inmiddels al om 10 procent van de werkgelegenheid in Friesland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid