Overslaan en naar de inhoud gaan

Trend: Hybride consumentenelektronica

Technologische innovaties zorgen ervoor dat er steeds minder onderscheid is tussen consumentenelektronica, computers en telecommunicatie.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De digitalisering van veel producten maakt het mogelijk veel zaken te combineren. Zo heb je al polshorloges die muziek laten horen, en telefoons met ingebouwde camera’s. Bijna alles is mogelijk. De digitale ‘hybride toestellen’ schieten als paddestoelen uit de grond, mede doordat de nieuwe functies zo goedkoop toegevoegd kunnen worden, aldus Stephen Baker, analist van retailonderzoeksbureau NPD Group. Veel hybride producten worden ontworpen als ondersteunende niche producten, bijvoorbeeld als accessoire bij een computer, televisie of telefoon. Andere producten worden uitgebreid met nieuwe mogelijkheden om de consument maar tevreden te houden, zoals veel mobiele telefoons. Nieuwe functies komen vaak in pakketten; door de lage prijzen en kleinere chips koop je vaak één ding, maar krijg je er voor dezelfde prijs drie of vier extra functies gratis bij.
Producten kunnen daardoor wel onnodig complex worden voor de consument. En teveel is altijd fout, aldus Baker. Danielle Levitas, analist bij IDC, waarschuwt daar ook voor: ‘Je moet de hybride producten in een mainstream categorie marketen, anders begrijpen consumenten het niet meer.’

related partner content for mobile comes here

Bron: Reuters

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in