Overslaan en naar de inhoud gaan

IAB: "In 2012 zijn Mobile Advertising uitgaven met 83% gegroeid"

Nu steeds meer consumenten hun tijd besteden aan mobiele media consumptie, zijn adverteerders eindelijk wakker geschud. Ze besteden steeds…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens cijfers van IAB VS, IAB Europe en IHS waren de wereldwijde mobile advertising uitgaven in 2012 gegroeid naar € 6,9 miljard euro.
In 2011 was dit nog € 3,3 miljard. De explosieve groei is vooral te danken door de adoptie van smartphones. Volgens Hans Vestberg (CEO van Ericssson) is dit jaar de helft van alle verkochte mobieltjes een smartphone. In Nederland ligt dit percentage overigens boven de 75%.

related partner content for mobile comes here

Marktaandeel Mobile Advertising uitgaven per werelddeel (2012):
Azië: 40.2% ($3,558 miljard/€2,769 miljard)
Noord Amerika: 39.8% ($3,525 milljard/€2,743 miljard)
West Europa: 16.9% ($1,499 miljard/€1,167 miljard)
Centraal Europa: 1.3% ($0,112 miljard/€0,087 miljard)
Midden Oosten & Afrika: 1.2% ($0,109 miljard/€0,085 miljard)
Zuid Amerika: 0.6% ($0,50 miljard/€0,39 miljard)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in