IAB: "In 2012 zijn Mobile Advertising uitgaven met 83% gegroeid"
Volgens cijfers van IAB VS, IAB Europe en IHS waren de wereldwijde mobile advertising uitgaven in 2012 gegroeid naar € 6,9 miljard euro.
In 2011 was dit nog € 3,3 miljard. De explosieve groei is vooral te danken door de adoptie van smartphones. Volgens Hans Vestberg (CEO van Ericssson) is dit jaar de helft van alle verkochte mobieltjes een smartphone. In Nederland ligt dit percentage overigens boven de 75%.
Marktaandeel Mobile Advertising uitgaven per werelddeel (2012):
Azië: 40.2% ($3,558 miljard/€2,769 miljard)
Noord Amerika: 39.8% ($3,525 milljard/€2,743 miljard)
West Europa: 16.9% ($1,499 miljard/€1,167 miljard)
Centraal Europa: 1.3% ($0,112 miljard/€0,087 miljard)
Midden Oosten & Afrika: 1.2% ($0,109 miljard/€0,085 miljard)
Zuid Amerika: 0.6% ($0,50 miljard/€0,39 miljard)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid