Overslaan en naar de inhoud gaan

Deze brands maken kans om uitgeroepen te worden tot Merk van het Jaar 2017

De genomineerden voor de FNLI Merk van het Jaar awards 2017 zijn bekend gemaakt.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Hieronder vindt u de genomineerden van de FNLI Merk van het Jaar awards 2017.

related partner content for mobile comes here

Alcoholische dranken: Heineken, Hertog Jan, Lindeman’s
Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Coca-Cola, Douwe Egberts, Pickwick
Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: De Ruijter, Lays, LU
Kruidenierswaren overig: Calvé, Koopmans, Nutrilon
Zuivel, geelvetten en sojaproducten: Campina, Chocomel, Mona
Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Dr. Oetker, HAK, Ola
Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Nivea, Pampers, Robijn

* In cursief de nieuwkomers (de merken die in 2016 niet genomineerd waren)

Net als ieder jaar baseert de FNLI de genomineerden (en uiteindelijk de winnaars) voor de FNLI Merk van het Jaar awards op een grootschalig consumentenonderzoek. GfK, dat het onderzoek uitvoerde, ondervroeg ruim 11.500 shoppers. In totaal werden 89 merken beoordeeld op de attributen kwaliteit, innovatie en expressiviteit.

Winnaars
De merken maken niet alleen kans op een categorieprijs, de FNLI roep ook dé titel Merk van het Jaar 2017 uit. (Vorig jaar was dat Koopmans.) FNLI: 'Het merk met absoluut de hoogste score op zowel merkkracht als merkkrachtontwikkeling ten opzichte van 2016, wordt bekroond de award Merk van het Jaar 2017.' De winnaars worden op donderdag 19 oktober bekend gemaakt tijdens de Jaarbijeenkomst van de FNLI.

De Merk van het Jaar winnaars de voorgaande jaren waren:
2007: Hertog
2008: Verkade
2009: Mona
2010: Verkade
2011: Verkade
2012: Douwe Egberts
2013: HAK
2014: Campina
2015: Bolletje
2016: Koopmans


2012: Douwe Egberts
2013: HAK
2014: Campina
2015: Bolletje
2016: Koopmans

2014: Campina


2015: Bolletje
2016: Koopmans


2016: Koopmans

2016: Koopmans

 

Merkkracht
Elk jaar wordt ook een prijs voor een bijzondere prestatie uitgereikt. Dit jaar is dat voor het merk dat het sterkst is gestegen in wat de FNLI 'merkkracht' noemt. De initiatiefnemer: 'De mentale kracht van een A-merk wordt bepaald door MerkKwaliteit, de gepercipieerde "waarde" van het productassortiment, en de MerkVitaliteit, de extrinsieke, meer emotionele elementen van een merk. Het merk dat zich in de periode 2016-2017 op deze elementen het meest positief heeft ontwikkeld, ontvangt de bijzondere prestatie award.' De genomineerden voor deze speciale award zijn: Nestlé, Pepsi en Red Bull.

 

Danny van den Burg van GfK voegt toe: 'Sinds de 2013-editie speelt de ontwikkeling van het merk ten opzichte van het voorgaande jaar al een rol bij de vaststelling van de Merk van het Jaar award. We hebben er dit jaar voor gekozen om de bijzondere prestatie award toe te kennen aan het merk dat zich in het bijzonder het sterkst verbeterd heeft in merkkracht. Deze award is daarmee een beloning voor de korte termijn prestatie van het merk.'

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in